Kontakt

Förvaltning


Bredablick stödjer föreningen med ekonomisk och teknisk förvaltning. På Bredablicks hemsida finns formulär för felanmälan samt blanketter för en del vanliga ärenden som kan hanteras direkt av vår förvaltare.


Är du osäker på vart du skall vända dig, så är du alltid välkommen att höra av dig till styrelsen. Se kontaktuppgifter längst ner på sidan.

Har du upptäckt ett fel och behöver göra en felanmälan?


Använd formuläret Felanmälan på Bredablicks hemsida, eller ring 010-177 59 00 (vardagar 07-16). Vid akuta ärenden, ring 010-177 59 00 och tryck 1 för jour (dygnet runt).


OBS! Jourutryckning är dyrt och ska endast användas vid akut skada som måste åtgärdas omgående.

Har du frågor angående avgiftsavin?


Det är vår förvaltare som hanterar utskick av avi. Kontakta i första hand Bredablick för frågor som rör utskick, t.ex. om du vill ändra aviseringsadress eller byta till e-postavisering.

Har du frågor om praktiska saker gällande ditt boende?


Kontakta styrelsen vid frågor om exempelvis andrahandsuthyrning, medlemsärenden, överlåtelser, hyra av parkeringsplatser, nycklar m.m.

Har du frågor om parkeringsplats?


Styrelsen ansvarar för administration av parkeringsplatserna. Kontakta styrelsen för att hyra en plats. Avgiften för parkering betalas på samma avi som månadsavgiften (medlem) eller genom separat avi (icke medlem).

Mitt internet fungerar inte


Börja med starta om din egen router. Om problemet kvarstår, kontakta Sappa kundservice.


Om du inte lyckas lösa problemet, eller om störningen uppträder från och till, meddela styrelsen så att vi blir medvetna om problem som drabbar flera medlemmar. Notera tidpunkten för störningen. Eftersom WiFi är en vanlig källa till problem är det en fördel om du är ansluten med nätverkskabel under felsökningen.

Jag har problem med att få in TV-kanalerna


Kontrollera att antennkabeln är ansluten. Gör därefter en kanalsökning på din TV. Läs igenom informationsblad från Sappa. Om problemet kvarstår, kontakta Sappa kundservice.

Upplever du störningar i huset? 


Om möjligt, kontakta själv den som stör. Om störningen inte upphör, eller ifall du inte kan eller vill kontakta den som stör, kontakta Bredablicks jourtelefon . Vid händelser som ej är av akut karaktär, kontakta föreningens styrelse.

Om det är något fel på hissarna


Föreningens hissar sköts av MSW Service. Vid akuta problem, kontakta MSW Service direkt. I alla hissar finns en telefon som besvaras dygnet runt av jourpersonal.


Om problemet inte är akut, kontakta i första hand föreningens styrelse.

Är något akut fel i lägenheten?


Kontakta Bredablick jourtelefon 010-177 59 00 om något är akut fel med din lägenhet, exempelvis vattenläckage och elavbrott. Vid brand, olycksfall eller liknande, kontakta alltid 112.


Vid händelser som ej är av akut karaktär, kontakta föreningens styrelse.

Har du frågor till styrelsen?


Läs först igenom informationen på denna hemsida noggrant. Här hittar du svar på de flesta frågor som rör ditt boende. 


Vänligen ange ditt lägenhetsnummer när du kontaktar styrelsen. Styrelsen svarar på inkomna ärenden så snart som möjligt. 


Styrelen kontaktas via


E-post: lunnatoser@gmail.com

Telefon: 0708-37 82 19

Postfack: Postfacket längst ner till höger i hus 13